توسعه فردی

توسعه فردی شامل پرورش مهارت‌هایی است که به افراد کمک می‌کند تا در جهت شکوفایی و رسیدن به حداکثر توانمندی‌های خود برنامه‌ریزی کنند و قدم‌های عملی بردارند.

مهم‌ترین بخش توسعه فردی رسیدن به شناخت از خود و در مرحله بعد شناخت استعدادها و توانایی و شکوفا کردن آن‌ها و رسیدن به بهترین ورژن از خود است. در نتیجه می توان گفت توسعه فردی، چیزی نیست که دوره خاصی از زندگی را شامل شود، زیرا در سراسر زندگی و به اقتضاء شرایط و انتخاب های موجود و تصمیماتی که می‌گیرید به این مهارت نیاز دارید تا به بهبود کیفیت زندگی خودتان کمک می‌کند.

توسعه فردی شامل بخش‌های زیادی می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش شناخت از خود، بهبود مهارت‌ها و یادگیری‌های جدید، شناخت استعدادها ونقاط قوت، پیشرفت در زمینه شغلی، شناخت توانایی‌های بالقوه، بهبود سبک زندگی و بالاتر بردن کیفیت زندگی، بهبود مدیریت زمان، ارتقای سلامتی، بالا بردن وضعیت ثروت و جایگاه اجتماعی، رسیدن به آرزوها و خواست‌های قلبی، بهتر شدن روابط اجتماعی و بالابردن هوش هیجانی، رشد و توسعه هویت معنوی اشاره کرد.

توسعۀ فردی فرآیندی است که محدود به هیچ سن، حرفه و جنسیتی نیست و نیاز هر کسی اعم از زن و مرد، خانه‌دار و شاغل، مجرد و متاهل، نوجوان، جوان، میانسال و حتی کهنسال است. در یک کلام؛ تا زنده هستیم به توسعه‌ی فردی نیاز داریم!

اگر شما در یکی از مشاغل پولی، مالی و یا سرمایه گذاری کار میکنید یا حتی به عنوان فعال اقتصادی، صاحب کسب و کار، معامله گر مستقل یا حتی سرمایه گذار هستید، بیش از سایرین نیازمند توسعه فردی هستید. زیرا قطعاً در حوزه فعالیت حرفه ای خودتان شرایطی است که مطلوب شما نیست و نیازمند خروج از آن هستید. توسعه فردی به شما کمک می کند تا ریسک پذیری خودتان را در حد منطقی افزایش دهید و از منطقه امن خود خارج شوید تا اهداف و فرصت های جدیدی بدست آورید.

علاوه بر این، توسعه فردی به شما کمک خواهد کرد تا مرزهای خلاقیت خودتان را گسترش دهید و راهکارهای جدید بیابید، نقاط قوت خودتان را بشناسید و توسعه بدهید و خودآگاهی و اعتماد به نفستان با بدست آوردن هر هدف جدیدی افزایش یابد.

من به عنوان مربی توسعه فردی در حوزه تجارت و سرمایه گذاری برای شما پیشنهاد ویژه ای دارم و پیشنهاد میکنم:

  • هم اکنون جنرال کاتالوگ سایت را دانلود و مطالعه کنید.
  • مقالات مرتبط را در وبلاگ این سایت مطالعه فرمایید.
  • با پرکردن فرم مشاوره، از فرصت یک جلسه مشاوره رایگان غیر حضوری بهره مند گردید.

همچنین در صورت تمایل می توانید از امکانات آموزشی موجود در منو آکادمی سایت نیز استفاده فرمایید.

در حال حاضر دوره آموزشی با این عنوان وجود ندارد

در حال حاضر محتوای آموزشی با این عنوان وجود ندارد

در حال حاضر منابع مطالعاتی با این عنوان وجود ندارد