مدیریت پرتفوی خارجی

سرمایه گذاری در یک پرتفوی بین المللی اوراق بهادار نوعی سرمایه گذاری است که یک سرمایه گذار (بعضاً حقوقی) در خارج از کشور بر روی نمادهای قابل معامله در بورس اوراق بهادار کشوری دیگر یا بازار خارج از بورس آن انجام می دهد. یک پرتفوی خارجی می تواند شامل دارایی های مختلفی باشد که در کشورهای خارجی نگهداری می شوند و خرید اوراق بهادار آنها میتواند بصورت انتقال حق مالکیت یا حتی CFD باشد.

قطعاً سرمایه گذاری در یک پرتفوی خارجی شامل مزایا و ریسک هایی است و بدیهی است چنین تجارتی باید حتماً توسط مشاورین مجرب و متخصصان امور مالی مدیریت و هدایت شود. سرمایه گذاری در یک پرتفوی خارجی ویا یک پرتفوی بین المللی راهی برای متنوع سازی سبد اوراق بهادار است که بسته به شاخص های اقتصادی یک کشور و میزان توسعه یافتگی آن با هدف بدست آوردن یک نرخ بازده پایدار ویا با هدف پوشش ریسک تغییرات نرخ ارز (ویا هر دو این اهداف) صورت می‌گیرد. لذا این سبد معاملاتی می تواند طیف گسترده ای از نمادها و اقلام معاملاتی را از اوراق بهادار و سهام محلی تانمادهای بازار ارز خارجی و یا بازار کالا و انرژی را شامل شود.

اگر هدف از در اختیار گرفتن و مدیریت یک پرتفوی خارجی/بین المللی صرفاً پوشش نوسانات نرخ ارز باشد یا به عبارت دیگر این پورتفوی همچون یک صندوق پوشش ریسک (Hedg Fund) ارزی عمل کند، بیشتر نمادهای آن از بازار ارز بین الملل و بازار ارز بین بانکی انتخاب می شوند و اگر هدف صرفاً بدست آوردن نرخ بازده متعادل و پایدار باشد می توان تنوع بیشتر به این پرتفوی داد. در هر صورت هدف هرچه باشد برای ورود به بازار اوراق بهادار خارجی/بین المللی نیازمند مشاورین مجرب و آگاه از شرایط روز این بازارها و حقوق ناشی از قراردادهای کارگزاری مربوطه هستید.

لذا برای آشنایی بیشتر با خدمات من در زمینه مشاوره مدیریت پرتفوی اوراق بهادار بین المللی، پیشنهاد میکنم:

  • هم اکنون جنرال کاتالوگ سایت را دانلود و مطالعه کنید.
  • مقالات مرتبط را در وبلاگ این سایت مطالعه فرمایید.
  • با پرکردن فرم مشاوره، از فرصت یک جلسه مشاوره رایگان غیر حضوری بهره مند گردید.

همچنین در صورت تمایل می توانید از امکانات آموزشی موجود در منو آکادمی سایت نیز استفاده فرمایید.

در حال حاضر دوره آموزشی با این عنوان وجود ندارد

در حال حاضر محتوای آموزشی با این عنوان وجود ندارد

در حال حاضر منابع مطالعاتی با این عنوان وجود ندارد