قوانین و مقررات استفاده از خدمات
پایگاه اطلاع رسانی و خدمات آموزشی عرفان معتضد
(آخرین به روزرسانی: ۱۴۰۱/۰۲/۱۵)
مقدمه:
   الف- در استفاده از خدمات پایگاه اطلاع رسانی و خدمات آموزشی عرفان معتضد (که از این پس “سرویس دهنده” نامیده می شود) شرایط و ضوابطی که در این متن ذکر می گردد، حکم فرما خواهد بود. بنابراین از شما که از این پس با نام “کابر” یاد خواهید شد، خواهشمندیم جهت استفاده بهینه از خدمات سرویس دهنده، این شرایط و ضوابط را که در ادامه تحت عنوان “سند” یاد خواهد شد با دقت مطالعه فرمایید.
   ب- این سند بر هر قرارداد دیگری (چه کتبی، چه شفاهی و غیره) ارجح خواهد بود و به همراه بیانیه افشاء ریسک، سند خط مشی صیانت از حریم شخصی کاربران، فرم های سفارش و هر موافقت نامه یا قرارداد خدماتی که در ادامه تعریف خواهند شد و بین سرویس دهنده و کاربر وجود دارند، بیانگر تفاهم و درک متقابل بین طرفین این سند است. مگر مواقعی که به طور کتبی و صریح خلاف آنچه در این سند آمده توافق گردد.
   ج- سرویس دهنده حق به روز رسانی این سند را (که بدون هیچ محدودیتی شامل تغییر یا حذف “خدمات سرویس دهنده” که تعریف آن در ادامه آمده است) در هر زمان و بدون اطلاع کاربر خواهد داشت. بدیهی است که چنین تغییر و یا حذفی از زمان انتشار نسخه به روز شدۀ این سند در وب سایت سرویس دهنده به صورت قانونی شامل حال کاربر خواهد شد و این کاملا به عهده کاربر است که از آخرین نسخه به روز شده این سند مطلع باشد. زیرا همیشه آخرین نسخه به روز شده آن با کلیک روی پیوند “قوانین و مقررات” در انتهای صفحات این وب سایت به آدرس www.ErfanMotazed.ir قابل رویت است.
   چ- ارسال سفارشات کاربر (که بدون هیچ محدودیتی شامل فرم های ثبت نام آنلاین، فرم های کاغذی یا الکترونیکی ثبت سفارش، قرارداد خدمات سرویس دهنده و سفارشات تلفنی اوست)، و نیز استفاده از خدمات سرویس دهنده از طرف کاربر، به معنی پذیرش بلادرنگ این سند و اسناد دیگر تحت عنوان بیانیه افشاء ریسک، سند خط مشی صیانت از حریم شخصی کاربران از طرف کاربر است و پیرو آن شامل حال او خواهد شد.
   ح- بیانیه افشاء ریسک سندی است که به منظور اطلاع رسانی به کاربران (و علی الخصوص کاربران مبتدی) در خصوص ریسک ناشی از عدم استفاده صحیح، تخلف و یا استفاده نادرست کاربر از اطلاعات منتشره در این وب سایت تهیه شده و همیشه آخرین نسخه به روز شده آن با کلیک روی پیوند مذکور در انتهای صفحات این وب سایت به آدرس www.ErfanMotazed.ir در دسترس و قابل رویت است.
   خ- تیک کردن عبارت “شرایط استفاده از خدمات وب سایت را قبول دارم” یا عبارت تأکیدی مشابه در هنگام ثبت نام ویا دریافت خدمات بدین معناست که کاربر تضمین می‌کند که این سند و اسناد دیگر مرتبط را (از جمله  بیانیه افشاء ریسک، سند خط مشی صیانت از حریم شخصی کاربران) را با دقت و به صورت کامل خوانده است، و فرصت لازم برای رایزنی قانونی در مورد آنرا داشته است، بنابراین به صورت روشن همه شرایط و ضوابط ذکر شده در این سند را مطالعه و با آن موافقت کرده است.
   د- هرجا که در این سند یا سایر قراردادها، ارجاع مذکر، مؤنث، یا خنثی وجود داشته باشد، همه جنسیت ها را شامل خواهد شد و اگر در جایی منفرد استفاده شده، متناسب با متن زمینه، جمع نیز فرض خواهد شد و بالعکس.
   هـ- لفظ “شامل” که در هر بخشی از این سند استفاده شده، به معنی “مشمول، بدون هیچ محدودیتی” خواهد بود.
۱- خدمات سرویس دهنده
خدمات سرویس دهنده در مقابل دریافت مبالغ از پیش تعیین شده، و تحت شرایط و ضوابط حاکم بر این سند که در ذیل آمده است، به کاربر عرضه می شود و شامل موارد زیر است.
   ۱-۱: هر گونه عملی از قبیل آماده سازی، نصب، راه اندازی، اتصال، نگهداری، قطع، وصل، که در مورد حساب کاربری کاربر انجام شود.
۱-۲: هر گونه استفاده کاربر از اطلاعات تهیه شده و یا گردآوری شده توسط سرویس دهنده، و یا هرگونه دسترسی داده شده به کاربر برای دستیابی به بخش های مختلف وب سایت جهت مقاصد محاسباتی، مطالعاتی، بارگذاری فایل، ارسال فایل، ارسال ایمیل و ارتباط با سایر مدیران یا کاربران که بوسیله سرویس دهنده تأمین شده باشد.
۱-۳: هر گونه عمل یا تدارکی که مرتبط با کمیت، کیفیت و محدودیت دسترسی کاربر به بخش های مختلف وب سایت و خدمات ارائه شده از طریق آن باشد.
۱-۴: هر گونه خدمتی که بوسیله سرویس دهنده برای کاربر فراهم گردد، فارغ از اینکه کاربر از آن استفاده کند یا خیر.
۱-۵: هر خدمات دیگری مرتبط با سرویس دهنده که کاربر استفاده می کند چه بوسیله سرویس دهنده به کاربر پیشنهاد گردد، و چه از طرف کاربر تقاضا شده باشد.
۱-۶: هر گونه خدمات ویژه ای که برای کاربر از طرف سرویس دهنده ارائه گردد.
۱-۷: سایر خدماتی که در این سند از آن یاد شود.
۲- اصلاح قیمت ها و فی خدمات:
   ۲-۱: سرویس دهنده ممکن است فی هر گونه خدمات را بدون اطلاع قبلی کاربر، اصلاح نماید. در چنین شرایطی هزینه ارائه خدمات برای کاربر تا زمانیکه دوره رائه سرویس برای او به پایان نرسیده مطابق قبل محاسبه می شود. اما برای دریافت خدمات در دوره جدید باید مطابق مبالغ اصلاح شده هزینه آن را پرداخت نماید.
۳- مدیریت اطلاعات:
   ۳-۱: به جز مواردی که سرویس دهنده صریحاً به صورت کتبی متعهد گردد، کاربر منفرداً و کاملاً مسئول تهیه، نصب و به روز رسانی نرم افزارها و وصله های نرم افزاری مرتبط با خدمات سرویس دهنده و مورد استفاده خود است.
۴- عملیات تعمیر و نگهداری:
   ۴-۱: سرویس دهنده ممکن است در دوره های زمانی مختلف و به منظور ارتقاء کیفیت ارائه خدمات نیازمند انجام عملیات تعمیر و نگهداری باشد. به نحوی که در طی این دوره دسترسی کاربر به وب سایت قطع گردد یا در خدمات دریافتی اختلال ایجاد شود. کاربر می پذیرد که در هنگام عملیات تعمیر و نگهداری دوره ای برخی یا همه خدمات ارائه شده به او ممکن است موجود نباشند.
۴-۲: کاربر می پذیرد که سرویس دهنده حق دارد عملیات نگهداری اضطراری را در هر زمان که صلاح بداند انجام دهد و در هنگام آن برخی یا همه خدمات کاربر ممکن است موجود نباشند.
۴-۳: بدیهی است پس از دوره سرویس یا رفع اختلال مدت زمانی که کاربر نتوانسته از خدمات استفاده کند به دوره خدمات او اضافه خواهد شد.
۵- به رسمیت شناختن حق مالکیت:
   ۵-۱: کاربر می پذیرد که حق انتقال، فروش، اجاره، تخصیص بخش یا همه حساب کاربری خود را به هر نحوی، به شخص (حقیقی یا حقوقی) دیگر ندارد، مگر آنکه از سرویس دهنده رضایت نامه کتبی در مورد آن دریافت کند.
۵-۲: پرداخت‌های کاربر جهت دریافت خدمات از سرویس دهنده هیچ گونه حق مالکیتی درمورد آن خدمات برای وی ایجاد نخواهد کرد. لذا کاربر می پذیرد که کلیه خدمات ارائه شده به وی فارغ از شکل و نحوه ارائه آنها تحت حق مالکیت مادی، معنوی و فکری سرویس دهنده قرار دارد و ارائه مجدد آنها تحت هر عنوان و به هر نحوی به سایر افراد (اعم از حقیقی و حقوقی) یا فراهم کردن شرایطی برای دسترسی افرادی غیر از کاربر به این خدمات جایز نیست و می تواند در مراجع ذیصلاح تحت پیگیری قانونی قرار گیرد.
۵-۳: هرگونه توافقی که بین سرویس دهنده و کاربر در خصوص ارائه خدمات چند کاربره صورت گیرد تنها در صورتی دارای اعتبار است که کتباً از سرویس دهنده مجوز لازم دریافت شده باشد و در این خصوص کاربر فقط می تواند به تعداد مجوز های (License) صادر شده و با توجه به نوع مجوزها نسبت به استفاده یا فروش مجدد خدمات اقدام کند.
۶- عدم تعهد در مقابل اعمال شخص ثالث:
   ۶-۱: معرفی نام، نشان تجاری، کالا و یا خدمات سایرین در وب سایت سرویس دهنده صرفاً جنبه تبلیغات داشته و سرویس دهنده هیچ گونه مسئولیتی در خصوص عملکرد صحیح مالک این تبلیغات ندارد. لذا کاربر می پذیرد که خود شخصاً در خصوص این تبلیغات تحقیق کامل انجام دهد و مسئولیت ارتباط با صاحب تبلیغ را شخصاً به عهده گیرد.
۶-۲: خدمات سرویس دهنده و نحوه ارائه آنها به کاربر صرفاً همان هایی خواهند بود که در وب سایت رسمی سرویس دهنده به آدرس www.ErfanMotazed.ir قید شده اند. لذا سرویس دهنده هیچ مسئولیتی در قبال توصیه دیگران به کاربر در خصوص استفاده از خدمات مذکور را ندارد.
۷- حق سرویس دهنده برای مسدود کردن دسترسی کاربر:
   ۷-۱: اگر کاربر مفاد این سند را نقض نماید، بدون توجه به اینکه قبول مفاد این سند ممکن است قرارداد یا موافقتنامه دیگری را نقض یا تثبیت کند، سرویس دهنده مجاز است بنا به صلاحدید خود منفرداً، از دادن خدمات (بالقوه، جدید یا موجود) به او امتناع کند و یا خدمات او را با، یا بدون اطلاع قبلی قطع نماید.
۸- ارتباط با سرویس دهنده:
   ۸-۱: کاربر می پذیرد که درخواست های خود را باید فقط از طریق کانال های ارتباط رسمی که سرویس دهنده در وب سایت خود اعلام کرده ارائه دهد و ارتباط با او نیز از همین طریق صورت خواهد گرفت. لذا کلیه مکاتباتی که کاربر خارج از مسیرهای ارتباط رسمی با سرویس دهنده برقرار می کند فاقد اعتبار و پیگیری خواهند بود.
۹- امنیت اطلاعات:
   ۹-۱: کاربر می پذیرد که مسئولیت تأمین امنیت حساب کاربری خود را شخصاً به عهده گیرد و از فاش شدن نام کاربری و یا گذرواژه پیشگیری کند.
۹-۲: کاربر می پذیرد که گذرواژه امنی برای حساب کاربری خود تعیین کند و منفرداً مسئولیت تغییر و نگهداری گذرواژه مذکور را به عهده گیرد.
۹-۳: کاربر می پذیرد در صورتی که گذرواژه خود را فراموش کند، گم کند و یا به هر دلیل نیاز به گذرواژه جدیدی داشته باشد، باید همه معیارها و فرایندهای حفاظتی سرویس دهنده را برای احراز هویت طی نماید. و اگر نتواند هویت خود را ثابت کند و یا رضایت امنیتی سرویس دهنده را (بنا به صلاحدید سرویس دهنده منفرداً) در مورد احراز هویت خود تامین نماید، سرویس دهنده این حق را برای خود محفوظ می دارد تا از بخشی یا همه درخواستهای کاربر مرتبط با خدمات ارائه شده به وی و حساب کاربری او جلوگیری کند.
۹-۴: کاربر تضمین می کند و می پذیرد که مالک حساب کاربری او تنها شخصی (حقیقی یا حقوقی) است که نام او در بانک اطلاعاتی سرویس دهنده به عنوان مالک حساب کاربری به ثبت رسیده. لذا در مواردی که در مالکیت حساب کاربری شبهه‌ای وارد شود، کاربر می پذیرد در کلیه موازین و معیارها و فرایندهای امنیتی سرویس دهنده (شامل روالهای احراز هویت)، همکاری کند و به آن پایبند باشد.
۱۰- رعایت اخلاق حرفه ای:
سرویس دهنده هیچگونه خصومت، وابستگی و تعصبی نسبت به همکاران، رقبا، نام و نشان تجاری یا شرکت ها و صاحبان (حقیقی و حقوقی) آنها که در طول دوره ارائه خدمات تجاری یا آموزش به عنوان مطالعه موردی یا مثال های آموزشی خود مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد ندارد. و این تحلیل ها تنها با هدف شفاف سازی مباحث آموزشی جهت تفهیم بهینه مطالب ارائه می گردند. لذا خواهشمند است شما نیز در انتقاد از این رسانه جانب انصاف و بی طرفی را رعایت فرمایید و در نقد خود از تهمت، توهین، افترا و شایعه سازی به ما خود داری کنید. در این خصوص توجه شما کاربر گرامی را به نکات ذیل جلب می نماید.
   ۱۰-۱: هدف سرویس دهنده ارائه تأمین خدمات منحصر بفرد تجاری ویا آموزشی بر پایه مباحث کاملاً علمی و آکادمیک و همچنین کاربردی است. بنابراین کلیه خدمات ارائه شده صرفاً بدون در نظر گرفتن شایعات و حاشیه های متداول انجام می گیرد و در این خصوص از تکنیک ها، فرمول ها، ابزارهای ریاضی، روش های محاسباتی مالی و بازرگانی متعارف و آکادمیک استفاده می‌گردد.
۱۰-۲: کلیه تحلیل ها، ارزیابی ها، مطالعات موردی، سیگنال ها و اخطارهایی که توسط سرویس دهنده در قالب مفاهیم آموزشی تهیه و به کاربران ارائه می شود در راستای دستیابی به رسالت نهایی این رسانه و با هدف پایدار سازی مفاهیم آموزشی صورت می گیرد. بنابراین هیچ یک از مواردی که سرویس دهنده در نتایج تحلیل یا مستندات خود به آن اشاره می کند در حکم جانبداری یا تضعیف فرد یا افراد (حقیقی یا حقوقی) خاص نیست.
۱۰-۳: با توجه به بند فوق مجدداً تأکید می گردد که سرویس دهنده هرگز اقدامی به منظور بازار سازی برای شرکت، نماد، نام و نشان تجاری، سهام و مواردی از این دست انجام نمی دهد و محتوای آموزشی تولید شده توسط سرویس دهنده نباید به عنوان فعالیت هایی برای جهت دهی کلی یا جزئی بازار تعبیر گردد و یا انعکاس یابد.
۱۰-۴: کاربر موافق است که در استفاده از خدمات سرویس دهنده، قوانین مربوطه کشوری را رعایت نماید و از این خدمات جهت مصارف غیراخلاقی، افترا آمیز و خلاف خط مشی سرویس دهنده استفاده نکند.
۱۱- سوء استفاده و نقض تعهد کاربر:
   ۱۱-۱: کاربر می پذیرد که سرویس دهنده تنها مرجع تشخیص آنست که کاربر مفاد این سند را نقض کرده یا خیر.
۱۱-۲: کاربر می پذیرد که منفرداً مسئول هر مسأله قانونی است که در رابطه با استفاده او از خدمات سرویس دهنده به وجود می آید. و او تضمین می کند و متعهد می‌شود که حقوق لازم برای استفاده یا اجازه برای استفاده هر چیزی که بر بستر خدمات سرویس دهنده استفاده می کند را دارا است و مسبب موارد زیر نخواهد شد.
         الف- مخدوش کردن بالفعل و بالقوه هر گونه حقی از اشخاص ثالث (حقیقی یا حقوق).
ب- انجام بالفعل و بالقوه تخلف شامل تبلیغات دروغ، رقابت ناسالم، افترا، تعرض به حریم خصوصی اشخاص (حقیقی یا حقوقی).
   ۱۱-۳: کاربر می پذیرد که سرویس دهنده و هر شخص ثالث مرتبط با آن (شامل طرفین قرارداد، نمایندگان فروش، کارمندان، مدیران، منشیان، وکلا، مستخدمین، مشاورین، پیمانکاران، مأموران، زیرمجموعه ها و سرویس دهنده های تابعه سرویس دهنده) از هرگونه ادعای دِین یا دعوی حقوقی به هر نحو، که ناشی از نقض مفاد این سند ازطرف کاربر است یا ادعای هر شخص ثالث دیگری، مصون است.
۱۱-۴: کاربر باید به طور فعال در جهت جلوگیری از هر گونه صدمه به سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری سرویس دهنده شامل صدمات ویروسی، تلاش کند. همچنین در صورتی که این مطلب به اثبات برسد که صدمات وارده به سیستم خدمات رسانی سرویس دهنده بطور عمدی یا غیر عمدی توسط کاربر ایجاد شده، کاربر موظف به جبران خسارات مربوطه است، هرچند پرداخت خسارت موجب عدم پیگیری قضایی و یا حقوقی توسط سرویس دهنده نخواهد شد.
۱۱-۵: کاربر اجازه ندارد و نباید برای مهندسی معکوس (reverse engineering)، کامپایل معکوس، از هم باز کردن سیستمها، یا هر گونه تلاشی برای بدست آوردن کد برنامه ها از سخت افزار، نرم افزار یا هر چیز دیگری که برای کاربر بوسیله سرویس دهنده فراهم می شود، عملی انجام دهد.
۱۱-۶: هرگونه سوء استفاده کاربر به عنوان نقض این سند تلقی خواهد شد. تعیین اینکه چه چیز سوء استفاده کاربر است منفرداً در صلاحیت سرویس دهنده است. و در صورت سوء استفاده کاربر، سرویس دهنده ممکن است به صلاحدید خود منفرداً، معیارهای انضباطی خاصی، نظیر دادن هشدار، به تعلیق درآوردن و یا قطع کردن حساب کاربری، و یا عدم ارائه کلیه خدمات به کاربر را به اجرا درآورد.
۱۱-۷: اگر حساب کاربری به تعلیق درآید و یا دوره ارائه خدمات بدون استفاده کاربر به پایان برسد، سرویس دهنده ممکن است بنا به صلاحدید خود منفرداً هزینه ای را برای رفع تعلیق و یا اتصال مجدد کاربر به سرویس مزبور قبل از برقراری مجدد خدمات از او طلب کند.
۱۱-۸: اگر فعالیت کاربر به اشتباه به عنوان سوء استفاده او از خدمات تلقی گردد و کاربر معتقد باشد که در مورد او تشخیص نادرست انجام شده، می تواند از سرویس دهنده درخواست تجدید نظر کند. اما تعیین اینکه آیا فعالیت او، سوء استفاده بوده یا خیر تنها در صلاحیت سرویس دهنده می باشد. همچنین کاربر موافق است که سرویس دهنده (شامل کارمندان، نمایندگان، مدیران، زیرمجموعه ها، سرویس دهنده های تابعه، فروشندگان) در رابطه با تشخیص نادرست در مورد اینکه فعالیت او سوء استفاده بوده یا خیر، در مقابل هرگونه ادعای ضرر و زیان یا دعوی قانونی مصون است.
۱۱-۹: کاربر موافق است هرگونه فعالیتی که از طرف او، سایر کاربران و یا هرکس دیگری که از خدمات سرویس دهنده استفاده می کند و یا به نحوی مرتبط با آن است، مفاد این سند را مخدوش کند، به سرویس دهنده گزارش دهد.
۱۱-۱۰: اگر کاربر در مورد اینکه فعالیت خاصی مفاد این سند را مخدوش می کند یا خیر، مردد است، باید در این مورد سرویس دهنده را مطلع سازد زیرا تعیین اینکه آیا فعالیت خاصی مفاد این سند را مخدوش می کند یا خیر، تنها در صلاحیت سرویس دهنده می باشد.
۱۱-۱۱: کاربر می پذیرد هر گونه خدشه در مفاد این سند می تواند پیگرد قانونی داشته باشد.
۱۱-۱۲: کاربر می پذیرد که اگر سرویس دهنده متوجه شود، که کاربر به هر نحوی مفاد این سند را نقض کرده است، سرویس دهنده این حق را برای خود محفوظ می دارد که فی الفور و بدون اطلاع قبلی، ارائه خدمات به کاربر را قطع کند. و در این صورت، سرویس دهنده هیچگونه دِینی نخواهد داشت و کاربر نیز اقرار می کند که هیچگونه ادعایی در برابر سرویس دهنده برای قطع خدمات متعاقب نقض مفاد این سند نداشته باشد.
۱۲ – غرامت:
   ۱۲-۱: کاربر موافق است که سرویس دهنده و هر شخص ثالث وابسته به آن(شامل طرفین قرارداد، نمایندگان فروش، کارمندان و نمایندگان و مدیران و زیرمجموعه های سرویس دهنده، سرویس دهنده های تابعه و فروشندگان سرویس دهنده) در مقابل هرگونه ادعای ضرر و زیان، دعوی حقوقی، پرداخت غرامت، پیگرد قانونی از طرف کاربر در رابطه با استفاده از خدمات سرویس دهنده مصون هستند.
۱۳- سلب مسئولیت:
   ۱۳-۱: به غیر از مواردی که صریحاً در این سند قید شده اند، هیچ رای و نظری چه کتبی، چه شفاهی و چه به هر صورت دیگری، که بوسیله سرویس دهنده، کارمندان و مأموران سرویس دهنده، داده شود، هیچگونه تضمینی بوجود نخواهد آورد و اعتماد کاربر به چنین اطلاعاتی یا رای و نظری، تنها با تشخیص خود کاربر منفرداً انجام می‌شود.
۱۴ – دوره عضویت و پرداخت حق عضویت:
   ۱۴-۱: کلمه “ماه” در محاسبه دوره عضویت معادل ۳۰ روز کامل و هر روز معادل ۲۴ ساعت محاسبه می شود.
۱۴-۲: در صورتی که تا ۴۸ ساعت از زمان پرداخت صورتحساب دسترسی کاربر فعال نشود، کاربر باید به سرویس دهنده اطلاع دهد تا اقدامات لازم در این خصوص انجام گیرد.
۱۴-۳: سرویس دهنده در مقابل پرداخت های نادرست و ناقصی که از طریق دستگاه‌ها و درگاه‌های پرداخت الکترونیکی، و یا سایر روش های پرداخت صورت می گیرد مسئول نمی باشد و مسئولیت پرداخت وجوه به حساب سرویس دهنده تنها بر عهده کاربر و بانک کارگزار می باشد.
۱۴-۴: سرویس دهنده مالیات مشمول که طبق قانون باید از کاربر اخذ شود را، از وی طلب خواهد کرد و کاربر منفرداً مسئول پرداخت مالیات های قانونی خود است.
۱۵- انصراف:
   ۱۵-۱: درخواست انصراف به معنی درخواست کاربر (با توجه به مفاد این سند) از سرویس دهنده جهت توقف ارائه خدمات است. و برای اینکه درخواست انصراف کاربر معتبر باشد وی باید ظرف مهلت مقرر و از طریق ایمیل درخواست خود را برای سرویس دهنده ارسال کند.
۱۶- حقوق معنوی:
   ۱۶-۱: کاربر نباید بدون اجازه کتبی سرویس دهنده، همه یا بخشی از محتویات وب سایت سرویس دهنده را به هر نحوی کپی، بازتولید یا بازنشر نماید.
۱۶-۲: کاربر نباید بدون اجازه کتبی سرویس دهنده، علائم تجاری سرویس دهنده، نشان خدمات، محتویات تحت قانون حق مؤلف یا هر چیز دیگری که حقوق معنوی آن به سرویس دهنده تعلق دارد را، استفاده نماید.
۱۶-۳: کاربر نباید به هر نحوی، رابطه خود با سرویس دهنده را به صورت نادرست جلوه دهد و تلاش کند خود را در جایگاه سرویس دهنده معرفی کند ویا خود را به عنوان نماینده و کارگزار سرویس دهنده ویا عناوینی از این نوع معرفی کند.
۱۷- حریم شخصی کاربر:
   ۱۷-۱: مگر در مواردی که صریحاً در این سند به آن اشاره شده باشد، سرویس دهنده همه اطلاعات و داده های کاربر را به صورت محرمانه نگهداری خواهد کرد.
۱۷-۲: کاربر می پذیرد که بر اساس موارد اضطراری، حکم دادگاه، دستور دادستانی، پلیس یا هر قوه قانونی دیگر، یا هر قانون مشمول دیگر، سرویس دهنده ممکن است اطلاعات کاربر را در اختیار آن نهاد بگذارد.
۱۷-۳: کاربر می پذیرد، در مواردی که تأمین خدمات مستلزم تهیه آن از مرجع دیگری است، سرویس دهنده ممکن است جهت ارائه خدمات بهینه، توسعه خدمات و یا ارائه پیشنهادهای ویژه، اطلاعات کاربر را به سرویس دهنده مادر منتقل کند.
۱۸- واگذاری و نماینده کاربر:
   ۱۸-۱: کاربر می پذیرد که حقوق و الزامات خود تحت مفاد این سند و بیانیه افشاء ریسک، سند خط مشی صیانت از حریم شخصی کاربران، فرم های سفارش و قراردادهای خدمات سرویس دهنده که بین طرفین جاری است را، به صورت کلی یا جزیی، بدون اجازه کتبی سرویس دهنده، افشاء، واگذار یا محول نکند.
۱۸-۲: بر اساس بند فوق کاربر می پذیرد که او همیشه به عنوان طرف اصلی مفاد این سند مقید خواهد بود، حتی اگر قرارداد یا موافقتنامه دیگری بین سرویس دهنده و نماینده کاربر جاری باشد.
۱۹- محدودیت سن:
   ۱۹-۱: کاربر اقرار می کند و تضمین می نماید که حداقل، ۱۸ سال سن دارد.
۱۹-۲: کاربر می پذیرد که هر شخصی که کمتر از ۱۸ سال دارد (“صغیر”) باید ولی یا قیمی داشته باشد که مفاد این سند را بپذیرد تا صغیر بتواند کاربر شود.
۱۹-۳: والد یا قیمی که مفاد این سند را از طرف صغیر می پذیرد به عنوان مسئول اصلی برای اجرای تمام و کمال مفاد این سند خواهد بود، که شامل پرداخت به موقع و کامل فی خدمات سرویس دهنده است.
۱۹-۴: والد یا قیمی که از طرف صغیر مفاد این سند را پذیرفته است، حتی پس از رسیدن صغیر به سن ۱۸ سال،همچنان به عنوان مسئول اصلی اجرای مفاد این سند خواهد بود، مگر آنکه موافقت کتبی سرویس دهنده مبنی بر انتقال کاربری به شخصی که والد یا قیم او بوده است، را داشته باشد.
۱۹-۵: هر گونه پذیرش مفاد این سند از طرف فردی که کمتر از ۱۸ سال(صغیر) باشد، غیرمعتبر پنداشته خواهد شد و مفاد این سند بین سرویس دهنده و صغیر باطل خواهد بود. به حدی که سرویس دهنده از هرگونه دِین و مسوولیتی به هر نحو، که منتج از سن یا عدم صلاحیت قانونی صغیر یا استفاده صغیر از خدمات سرویس دهنده باشد، مبری است.
۲۰- قانون حاکم:
   ۲۰-۱: هر قرارداد و موافقتنامه شامل این سند، بیانیه افشاء ریسک، سند خط مشی صیانت از حریم شخصی، فرم های سفارش و سایر قرارداد ارائه خدمات بین کاربر و سرویس دهنده، مشمول و مبتنی بر پایه قوانین جاری کشور ایران، تفسیر خواهد شد.
   ۲۰-۲: کاربر موافق است که هر گونه دعوی قضایی یا حکمیت بین کاربر و سرویس دهنده در چنین حوزه قضایی انجام خواهد شد و کاربر رضایت به حضور و آمدن به این حوزه قضایی را دارد.
   ۲۰-۳: اگر هر بخش از قرارداد از طرف دادگاه ذی صلاح، به هر دلیلی غیرقابل اجرا تشخیص داده شود، سایر بخشهای قرارداد، کماکان معتبر و قابل اجرا خواهند بود.
۲۱- فورس ماژور:
   ۲۱-۱: کاربر می پذیرد که سرویس دهنده در مورد تأخیر در اجرای مفاد این سند، فرم های سفارش و سایر قراردادهای خدمات سرویس دهنده، که باعث آن وقایعی خارج از کنترل سرویس دهنده، شامل بلایای طبیعی، جنگ، شورش، اغتشاش عمومی، مصائب ملی، زمین لرزه، اعتصاب، آتش سوزی، سیل، انفجار، قحطی، مشکل حمل و نقل عمومی، تصادف، ممنوعیت یا محدودیت حکومتی (که مجموعا به آن “فورس ماژور” اطلاق می کنیم) باشد، مسوولیتی ندارد.
   ۲۱-۲: نبود یا کمبود منابع مالی کاربر به عنوان رخداد فورس ماژور، تلقی نخواهد شد و هیچ رخداد فورس ماژوری، الزام برای پرداختهایی که سررسید آنها رسیده است را، معلق نخواهد کرد.
۲۲- ابطالیه، تغییر و اصلاحیه:
   ۲۲-۱: هرگونه ابطالیه، تغییر یا اصلاحیه هر بخشی از مفاد این سند، بیانیه افشاء ریسک، سند خط مشی صیانت از حریم شخصی کاربران،، فرم های سفارش و یا هر قرارداد خدمات سرویس دهنده که از طرف کاربر صادر شود، تنها در صورت که موافقت کتبی و امضاء نماینده قانونی سرویس دهنده را داشته باشد، معتبر و قابل اجرا خواهد بود.
۲۳- استقلال طرفین:
   ۲۳-۱: هیچ چیز در این موافقتنامه به معنی، برقراری مشارکت یا ارتباط کارفرما و پیمانکار، آمر و مأمور یا شراکت بین طرفین نیست. طرفین به عنوان طرف مستقل، برای همیشه خواهند بود و هرطرف حق یا اختیار اینکه بر طرف مقابل فرض یا الزامی برقرار کند، ندارد مگر آنکه درباره آن به صراحت بیان شده باشد.
۲۴- معاهده کامل و انحصار:
   ۲۴-۱: این سند، به علاوه بیانیه افشاء ریسک، سند خط مشی صیانت از حریم شخصی کاربران، فرم های سفارش و هر قرارداد دیگری، بین سرویس دهنده و کاربر، مبنای درک و توافق کامل بین طرفین است. به جز مواردی که صریحاً، به صورت کتبی و با امضا نماینده قانونی سرویس دهنده، بر خلاف آن توافق شده باشد.
   ۲۴-۲: مفاد این سند بر هر توافق کتبی (در قالب نسخ چاپی، رایانه ای یا دیجیتالی) و یا توافق شفاهی، ارجحیت خواهد داشت.
   ۲۴-۳: مفاد این سند، بیانیه افشاء ریسک، سند خط مشی صیانت از حریم شخصی کاربران، فرم های سفارش و هر قرارداد دیگری، بین کاربر و سرویس دهنده منحصراً فقط بین کاربر و سرویس دهنده خواهد بود و هیچ حقی را به هیچ شخص ثالثی اعطاء نخواهد کرد مگر آنکه صریحاً در این سند بیان شده باشد.
۲۵- توصیه های قانونی:
   ۲۵-۱: بقاء. موادی از این سند در صورت انقضاء یا قطع به هر دلیلی، بر قوت خود باقی خواهند ماند. این مواد عبارتند از: مواد ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۶، ۲۰ و ۲۴ بطور کامل و همچنین بندهای ۵-۲ و ۱۸-۲.
۲۵-۲: کاربر اقرار و تضمین می کند که این سند را به طور کامل خوانده، و وقت کافی برای اطلاع از جوانب قانونی آن را داشته است.